В изпълнение на проект с наименование „InclusiveFuture“ и дог. № 101195868 в периода 21-22 март 2025 г. в гр. София, ЦОИДУЕМ организира първата координационна среща, в която участваха представители на целия консорциум от 10 партньорски организации от 8 страни. По време на срещата се обсъдиха основните работни пакети, стратегии за управление, разпространение на проектните резултати и разпределение на партньорските задачи.
ЦОИДУЕМ е координатор на проекта, който е финансиран от Eвропейската комисия по програма “Еразъм+”, по ключова дейност ERASMUS-EDU-2024-POL-EXP-SCHOOL: European policy experimentation.
Общата цел на проекта е подкрепа на интегрирането на знанията, уменията и нагласите за устойчивост в образователните системи. Проектът цели и насърчаване на приобщаването в образованието чрез прилагане на иновативни политики в училищното образование, които подкрепят ученици с различен произход.
Насърчаване на приобщаващо образование: Проектът има за цел да създаде възможности за развитие на компетентности за устойчивост сред учениците от начални и средни училища, включително тези от уязвими групи и от селски райони, като мигранти, бежанци и етнически малцинства. Ще бъдат разработени рамки за подпомагане на тези групи.
Популяризиране на образованието за устойчиво развитие (ОУР): Вдъхновен от Препоръката на Съвета относно обучението за зелен преход и устойчиво развитие и Европейската рамка за компетентности за устойчивост, проектът ще разработи цялостни учебни програми за различни възрастови групи и образователни нива. Те ще включват концепции за устойчивост, опазване на околната среда и зелени технологии, в съответствие с Европейската рамка за компетентности за устойчивост. Освен това проектът ще осигури обучителни програми за учители, за да повиши тяхната квалификация при преподаването на ОУР.
Консорциумът в рамките на следващите 3 г. ще разработи следните резултати:
-Разработване на цялостен модел на учебна програма за устойчиво образование.
-Подобряване на компетентностите на учителите за преподаване на устойчиво образование.
-Пилотно прилагане на иновативни педагогически практики.
-Повишаване на приобщаването и многообразието в училищното образование.
-Насърчаване на съответствие с политиките в областта на образованието и устойчивото развитие.