Във връзка с Договор № ДО3-27/18.06.2025 г. за изпълнение на Програмен компонент 2 „Образователни медиатори – Формализиране на ролята на образователните медиатори за устойчиво въздействие“ (Mediate4Ed: Институционализиране на промяната), Мярка за подкрепа „Насърчаване на равнопоставеността – Здраве и приобщаващо образование за всички (ЗОВ II)“ на Швейцарско-българската програма за сътрудничество – Втори принос и Заповед № БШ-004/27.10.2025 г. на директора на Центъра за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства.

 

 

ЦЕНТЪР ЗА ОБРАЗОВАТЕЛНА ИНТЕГРАЦИЯ НА ДЕЦАТА И УЧЕНИЦИТЕ ОТ ЕТНИЧЕСКИТЕ МАЛЦИНСТВА ОБЯВЯВА

 

Конкурсен подбор на екип на Методически център за развитие на непедагогическия персонал с фокус образователни медиатори за следните длъжности:

 

  1. Ръководител на екип на Методически център за развитие на непедагогически персонал с фокус образователни медиатори – с код по НКПД 3341 3003 – 1 работно място;
  2. Експерт „Анализи“ – с код по НКПД 2422 6056 – 1 работно място;
  3. Експерт „Мониторинг“– с код по НКПД 2422 6056 – 1 работно място.

 

  1. Ръководител на екип – 1 работно място

Кратко описание на длъжността:

Ръководи екипа на Методически център за развитие на непедагогически персонал с фокус образователни медиатори. Отговаря за подготовката, организирането, провеждането и изпълнението на дейностите, и за отчитането на резултатите от тях, съгласно изпълнението на програмния компонент „Образователни медиатори – Формализиране на ролята на образователните медиатори за устойчиво въздействие“ (Mediate4Ed: Институционализиране на промяната).

Подчиненост:

  • Подчинен е на ръководителя на програмния компонент „Образователни медиатори – Формализиране на ролята на образователните медиатори за устойчиво въздействие“ (Mediate4Ed: Институционализиране на промяната) и директор на Център за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства.

Основни задължения и отговорности на длъжността:

    • Организационно-управленски функции
  • Планира, организира и координира дейността на екипа на Методическия център;
  • Разработва годишни и дългосрочни планове за дейността по подкрепа и развитие на непедагогическия персонал;
  • Съставя, координира и контролира изпълнението на работните графици на екипа на Методическия център;
  • Осъществява вътрешен контрол върху изпълнението на задачите от екипа;
  • Организира и провежда екипни срещи, анализи и супервизии;
  • Поддържа комуникация с институции и организации;
  • Подготвя справки, доклади и др. информация, които представя на Ръководителя на програмния компонент.
    • Методическа и обучителна дейност
  • Участва в разработване и актуализиране на методически указания, наръчници, програми и ресурси за обучение на образователни медиатори, както и на педагогически специалисти и друг непедагогически персонал;
  • Участва в подготовката и провеждането на обучения, семинари, работни срещи, свързани с професионалното развитие на образователните медиатори и други целеви групи, включени в проекта;
  • Изготвя информация свързана с изпълнението на дейностите по проекта;
  • Одобрява изготвени анализи, проучвания и др. информация, свързана с развитието на образователните медиатори;
  • Осигурява консултативна и методическа подкрепа на експертите от екипа и на целевите групи (образователни медиатори, учители, помощник на учителя и др. непедагогически персонал).
    • Мониторинг и оценяване
  • Разработва и прилага критерии за оценка на ефективността на Методическия център, както и на дейностите реализирани в изпълнение на програмен компонент „Образователни медиатори – Формализиране на ролята на образователните медиатори за устойчиво въздействие“ (Mediate4Ed: Институционализиране на промяната).
  • Подготвя анализи, доклади, отчети и препоръки до ръководителя на програмния компонент относно нуждите от обучение и развитие на непедагогическия пресонал в образователната система и изпълнението на планираните дейности по програмния компонент „Образователни медиатори – Формализиране на ролята на образователните медиатори за устойчиво въздействие“ (Mediate4Ed: Институционализиране на промяната).
  • Осъществява мониторинг на изпълнението на индивидуалните и екипните планове за развитие.
    • Комуникация и партньорство
  • Представлява Методическия център пред институции, организации и партньори;
  • Изгражда мрежа от контакти с целеви групи, обучителни организации, общности и др.;
  • Идентифицира целевите групи и заинтересованите страни, свързани с предвидените за изпълнение по компонента дейности и участва в изготвянето, организирането, поддържането и съхранението на отчетна документация, кореспонденция и актуална база данни за тях;
  • Познава и спазва етичните норми за работа и професионалната етика на екипа.

Минимални изисквания за заемане на длъжността:

  • Образование: висше;
  • Образователно-квалификационна степен: Магистър;
  • Област на висшето образование: всички области на висшето образование;
  • Опит: минимум 5 (пет) години в управление на програми и/или проекти в сферата на образованието;
  • Владеене на английски език: минимум В1 писмено и говоримо;
  • Компютърна грамотност: работа с Word, Excel, PowerPoint, работа с електронна поща, социални мрежи и интернет.

Специфични изисквания за заемане на длъжността:

  • Задълбочени познания относно:

– действащото законодателство свързано с изпълнение и/и/или управление на проекти или програми, финансирани от ЕС и инвестиционни фондове или от други международни финансови институции и/или финансови инструменти;

– нормативната уредба в системата на предучилищното и училищното образование (ЗПУО, наредби, стратегии);

– процесите на квалификация и професионално развитие на педагогически специалисти и непедагогическия персонал.

  • Умения за:
  • стратегическо и организационно планиране;
  • управление на екипи и ресурси;
  • работа с образователни институции и партньорски организации.
  • работно ниво на английски език (за четене и изготвяне на отчети и комуникация с международни партньори).
  • Добри комуникативни и организаторски умения; умения за работа в екип; умения за презентиране, умения за подготовка и изпълнение на дейности в сферата на образованието.

 

2. Експерт „Анализи“ – 1 работно място

Кратко описание на длъжността:

Извършва събиране, обработка и анализ на количествени и качествени данни, свързани с дейността на непедагогически персонал с фокус образователни медиатори. Подготвя регулярни и тематични анализи, отчети и препоръки. Участва в изготвяне на стратегически документи, подпомага вземането на информирани решения и оценка на въздействието на методическите дейности. Работи съвместно с екипа на Методическия център и с целевата група по проекта. Участва в подготовката, организирането и изпълнението на дейностите по проекта, както и отчитането на резултатите.

Подчиненост:

Подчинен е на ръководителя на програмния компонент „Образователни медиатори – Формализиране на ролята на образователните медиатори за устойчиво въздействие“ (Mediate4Ed: Институционализиране на промяната) и директор на Център за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства, както и на Ръководителя на екипа на Методическия център.

Основни задължения и отговорности на длъжността:

  • Участва в подготовката, организирането и изпълнението на дейностите по проекта, както и отчитането на резултатите;
  • Събира, систематизира и обработва данни, свързани с: броя, профила и разпределението на непедагогическия персонал по региони; ефективността на проведените обучения; потребностите на образователните институции от непедагогически персонал; въздействието на дейността на непедагогическия персонал върху включването и задържането на деца/ученици в образователната система;
  • Извършва тематични и периодични анализи, включително: оценка на резултатите от обучения за придобиване на професионална квалификация по специалност „Образователна медиация“; анализ на добри практики и предизвикателства в развитието на образователните медиатори, както и участието и ролята на непедагогическия персонал в образователния процес и във взаимодействието с родителите; анкетни проучвания с целевите групи по проекта;
  • Изготвя публични отчети, обобщения и визуализации на резултатите от изпълнението;
  • Работи в тясно сътрудничество с експерта „Мониторинг“ и с ръководителя на екипа на Методическия център за осигуряване на координирано наблюдение и оценка на текущите проектни дейности;
  • Участва в създаването и поддържането на база данни и дигитални хранилища, съдържащи събраната и обработена информация в рамките на проекта;
  • Познава и спазва етичните норми за работа и професионалната етика на екипа.

Минимални изисквания за заемане на длъжността:

  • Образование: висше;
  • Образователно-квалификационна степен: Бакалавър;
  • Област на висшето образование: всички области на висшето образование;
  • Опит: минимум 3 (три) години в изпълнение на програми и/или проекти в сферата на образованието;
  • Владеене на английски език: минимум В1 писмено и говоримо;
  • Компютърна грамотност: работа с Word, Excel, PowerPoint, работа с електронна поща, социални мрежи и интернет.

Специфични изисквания за заемане на длъжността:

    • Аналитични и концептуални умения
  • Анализ и интерпретация на данни – способност да извлича смислени изводи от големи масиви от данни;
  • Формиране на хипотези и тестване на зависимости между различни показатели;
  • Изготвяне на прогнози и сценарии въз основа на статистически модели;
  • Оценка на развитието и тенденции – социални, финансови, организационни и др.;
  • Критично мислене и аргументация – способност да оценява достоверността и значимостта на източниците и резултатите.

 

    • Технически и дигитални умения
  • Работа с аналитични и статистически софтуери;
  • Умения за извличане и обработка на данни от различни източници (бази данни, онлайн платформи, административни регистри);
  • Създаване на аналитични табла (dashboards) и интерактивни отчети.

 

  • Работно ниво на английски език (за четене и изготвяне на отчети и комуникация с международни партньори).
  • Опит във взаимодействие с институции в системата на образованието;
  • Опит в иницииране и/или организиране на събития, инициативи, срещи, прояви и др.;
  • Добри комуникативни и организационно-административни умения; умения за работа в екип; умения за изготвяне на технически задания за анализи, проучвания в областта на образованието.

 

3. Експерт „Мониторинг“ – 1 работно място

  1. Кратко описание на длъжността:

Отговаря за наблюдението, проследяването и оценката на дейностите на Методическия център, свързани с развитието и институционализацията на длъжността „образователен медиатор“. Разработва и прилага механизми за текущ мониторинг на проектните дейности, събиране и анализ на данни за ефективността на обученията и реализираните инициативи, изготвя периодични отчети и препоръки за подобрение. Работи съвместно с екипа на Ветодическия център и с външни партньори. Участва в подготовката, организирането, провеждането и изпълнението на дейностите, и отчитането на резултатите.

  1. Подчиненост:

Подчинен е на ръководителя на програмния компонент „Образователни медиатори – Формализиране на ролята на образователните медиатори за устойчиво въздействие“ (Mediate4Ed: Институционализиране на промяната) и директор на Център за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства, както и на Ръководителя на екипа на Методическия център.

  1. Основни задължения и отговорности на длъжността:
  • Поддържа база данни и системи за мониторинг, включително въвеждане, актуализиране и анализ на информация;
  • Подготвя индикатори и методики за наблюдение и оценка на резултатите;
  • Оценява съответствието на дейностите с целите, индикаторите и изискванията на проекта;
  • Разработва вътрешни правила, процедури и инструменти за мониторинг;
  • Организира и осъществява мониторинг на обученията за професионална квалификация на образователни медиатори, събира обратна връзка от участници и обучители и изготвя анализи за ефективността на проведените обучения;
  • Участва в изготвянето и прилагането на индикатори, методики и инструменти за наблюдение и оценка на дейностите на методическия център;
  • Работи в тясно сътрудничество с експерт „Анализи“ и с ръководителя на екипа на Методическия център за осигуряване на координирано наблюдение и оценка на текущите проектни дейности;
  • Участва в създаването и поддържането на база данни и дигитални хранилища, съдържащи събраната и обработена информация в рамките на проекта;
  • Познава и спазва етичните норми за работа и професионалната етика на екипа.
  1. Минимални изисквания за заемане на длъжността:
  • Образование: висше;
  • Образователно-квалификационна степен: Бакалавър;
  • Област на висшето образование: всички области на висшето образование;
  • Опит: минимум 3 (три) години в изпълнение на програми и/или проекти в сферата на образованието;
  • Владеене на английски език: минимум В1 писмено и говоримо;
  • Компютърна грамотност: работа с Word, Excel, PowerPoint, работа с електронна поща, социални мрежи и интернет.
  1. Специфични изисквания за заемане на длъжността:
    • Аналитични и концептуални умения
  • Анализ на данни и резултати – способност да обработва и интерпретира количествена и качествена информация;
  • Разработване и проследяване на индикатори за изпълнение, резултат и въздействие;
  • Оценка на ефективност и въздействие – умение да прави изводи и препоръки въз основа на доказателства;
  • Стратегическо мислене – виждане на общата картина и връзката между отделни дейности и целите на проекта;
  • Оценяване на рискове и формулиране на коригиращи действия.

 

    • Организационни и управленски умения
  • Планиране и приоритизиране на задачи и ресурси;
  • Проследяване на срокове и изпълнение на дейности по график;
  • Управление на документация и данни (мониторингови отчети, формуляри, протоколи и др.);
  • Съгласуване и координация на дейности между различни участници и институции.

 

    • Технически и дигитални умения
  • Умения за работа с информационни система ИСУН;
  • Базови познания по статистически и аналитични инструменти;
  • Умения за визуализация на данни.

 

  • Работно ниво на английски език (за четене и изготвяне на отчети и комуникация с международни партньори).

 

4. Работна заплата:

  • Максимален размер на брутната работна заплата, определена за длъжност:
  • „Ръководител“ – до 5 200,00 лв.;
  • Експерт „Анализи“, Експерт „Мониторинг“ – до 4 160,00 лв.

 

5. Място и условия за изпълнение на всички длъжности:

  • Длъжностите се обявяват в изпълнение на Договор № ДО3-27/18.06.2025 г. и се изпълняват в Центъра за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства с адрес: гр. София, бул. Г. М. Димитров № 52 А, ет. 1, стая 104, както и на територията на страната;
  • С класираните кандидати се сключва срочен трудов договор за периода на изпълнение на Договор № ДО3-27/18.06.2025 г. със срок на изпитване 6 месеца и с продължителност до 30.06.2027 г., на пълно работно време – 8 часа, при ненормиран работен ден.

 

6. Начин на провеждане на подбора:

  • Оценка по документи – проверка на съответствието на представените документи с обявените изисквания за заемане на длъжността.
  • Интервю.

До участие в подбора не се допускат лица, които не са представили всички необходими документи или представените документи не удостоверяват изпълнението на изискванията за заемане на длъжността.

Кандидати, подали документи след изтичане на срока, няма да бъдат допуснати до участие.

 

7. Необходими документи за кандидатстване:

 

  • Копия от документи за придобита образователно-квалификационна степен (диплома), допълнителна квалификация. (Ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага);
  • Копия от документите, удостоверяващи продължителността на изискуемия опит;
  • Други документи, които са свързани с изискванията за заемане на длъжността;
  • Други документи по преценка на кандидата.

 

Образците на заявлението, автобиографията и декларацията са публикувани на интернет страницата на ЦОИДУЕМ, секция „Новини“.

 

8. Място и срок за подаване на документи:

Подаването на заявление и приложените към него документи се извършва по един от следните начини:

  • лично от всеки кандидат или чрез пълномощник на адрес: гр. София, бул. „Г. М. Димитров“ № 52 А, ет. 1, стая 109, всеки делничен ден от 09:00 часа до 17.30 часа, в срок до 10 работни дни от датата на публикуване на обявата, но не по-късно от 17:30 часа на 07.11.2025 г. (петък) включително;
  • по електронен път, на електронната поща на ЦОИДУЕМ: coiduem@mon.bg, в срок до 10 работни дни от датата на публикуване на обявата, но не по-късно от 17:30 часа на 07.11.2025 г. (петък) включително. Изискуемите документи се прилагат като сканирани копия.

 

ВАЖНО! При подаване на заявление за участие в подбор за повече от една длъжност, кандидатите следва да представят отделен пакет документи (заявления за участие, заедно с необходимите документи за кандидатстване) за всяка отделна длъжност.

Длъжностна характеристика за съответните длъжности се предоставя на кандидатите при подаване на документите.

 

  • Общодостъпно място, където ще се обявяват списъците или другите съобщения във връзка с провеждането на подбора:

Всички съобщения във връзка с подбора ще се обявят на информационното табло на ЦОИДУЕМ и на интернет страницата на Центъра: coiduem.mon.bg

 

Лице за контакт:

Нирен Хасанова – главен експерт в ЦОИДУЕМ; тел. номер – 0879814169; електронна поща – coiduem@mon.bg

 

Списък с допуснатите и недопуснатите до интервю кандидати,  както и датата, часът и мястото на провеждане на интервюто ще се обявят на официалния сайт на ЦОИДУЕМ coiduem.mon.bg, в срок до 2 работни дни след изтичане на крайния срок за подаване на документите.

Личните данни се обработват за целите на процедурата по подбор на персонал от ЦОИДУЕМ и при спазване на изискванията на Закона за защита на личните данни.