Във връзка с Договор № BG-RRP-1.018-0001-С01, Инвестиция „Създаване на Национален фокусен център“, финансирана по Национален план за възстановяване и устойчивост, Стълб 1 „Иновативна България”, Компонент 1 „Образование и умения”, Инвестиция 4: „Младежки центрове”, Процедура BG-RRP-1.018 „Създаване на Национален фокусен център“ и Заповед № ОД-002 #1/11.03.2025 г. на директора на Центъра за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства

 

ЦЕНТЪР ЗА ОБРАЗОВАТЕЛНА ИНТЕГРАЦИЯ НА ДЕЦАТА И УЧЕНИЦИТЕ ОТ ЕТНИЧЕСКИТЕ МАЛЦИНСТВА ОБЯВЯВА

 

Подбор на екип на Националния фокусен център за следните длъжности:

 

  1. Младежки работник – с код по НКПД 3412 3017 – 1 работно място;
  2. Образователен медиатор – с код по НКПД 5312 3004 – 1 работно място;

 

Младежки работник – 1 работно място

  1. Кратко описание на длъжността:

Младежкият работник активно работи с и при младите хора с цел: улесняване и подкрепа за личностното, социалното и образователното развитие; активиране и овластяване. Привлича младежи за включване в дейностите, обученията, инициативите и др. събития, организирани в изпълнение на инвестицията. Участва в подготовката, организирането, провеждането и изпълнението на дейностите, и отчитането на резултатите.

  1. Основни задължения и отговорности на длъжността:
  • Привлича ученици/младежи на възраст от 13 до 29 години (вкл. от уязвими групи, в. т.ч. роми) за включване в дейностите, организирани в изпълнение на инвестицията – организиране и провеждане на обучения и обучителни визити, мобилни практики, фестивали, конференции, уъркшопи, социално – педагогически тренинги, екологични и социални инициативи, кампании, регионални срещи и др. и участва в подготовката, изпълнението и отчитането им;
  • Идентифицира целевите групи и заинтересованите страни, свързани с предвидените за изпълнение по инвестицията дейности и участва в изготвянето, организирането, поддържането и съхранението на документацията, кореспонденцията и актуална база данни за тях;
  • Подготвя справки, доклади и др. информация, които представя на ръководителя на екипа на НФЦ;
  • В изпълнение на предвидените по инвестицията дейности води комуникация с: младежките центрове в България (създадени по ФМ на ЕИП и НПВУ) и в Европа; целевите групи и заинтересованите страни по инвестицията; институции, организации, представители на бизнеса и др.;
  • Познава и спазва етичните норми за работа и професионалната етика на екипа.
  1. Минимални изисквания за заемане на длъжността:
  • Образование: висше;
  • Образователно-квалификационна степен: Бакалавър;
  • Област на висшето образование: всички области на висшето образование;
  • Опит: минимум 1 (една) година в управление и/или изпълнение на програми и/или проекти в сферата на младежките политики;
  • Владеене на английски език: минимум В1 писмено и говоримо;
  • Компютърна грамотност: работа с Word, Excel, PowerPoint, работа с електронна поща, социални мрежи и интернет.
  1. Специфични изисквания за заемане на длъжността:
  • Опит във взаимодействие с институции в системата на образованието;
  • Опит в иницииране и/или организиране на младежки събития, инициативи, доброволчески акции, срещи, прояви и др.;
  • Опит в работа с ученици/младежи на възраст от 13 до 29 години (вкл. от уязвими групи, в. т.ч. роми).
  • Добри комуникативни и организаторски умения; умения за работа в екип; умения за презентиране, умения за подготовка и изпълнение на дейности насочени към млади хора.

 

Образователен медиатор – 1 работно място

  1. Кратко описание на длъжността:

Образователният медиатор подпомага взаимодействието между учениците/младежите, семействата, местните общности и образователните институции. Той съдейства за обхващането и качественото включване на учениците/младежите на възраст от 13 до 29 години (вкл. от уязвими групи, в. т.ч. роми) в неформални младежки дейности. Участва в подготовката, организирането, провеждането и изпълнението на дейностите, и отчитането на резултатите.

  1. Основни задължения и отговорности на длъжността:
  • Привлича ученици/младежи на възраст от 13 до 29 години (вкл. от уязвими групи, в. т.ч. роми) за включване в дейностите, организирани в изпълнение на инвестицията – организиране и провеждане на обучения и обучителни визити, мобилни практики, фестивали, конференции, уъркшопи, социално – педагогически тренинги, екологични и социални инициативи, кампании, регионални срещи и др. и участва в подготовката, изпълнението и отчитането им;
  • Идентифицира целевите групи и заинтересованите страни, свързани с предвидените за изпълнение по инвестицията дейности и участва в изготвянето, организирането, поддържането и съхранението на документацията, кореспонденцията и актуална база данни за тях;
  • Подготвя справки, доклади и др. информация, които представя на ръководителя на екипа на НФЦ;
  • В изпълнение на предвидените по инвестицията дейности води комуникация с: младежките центрове в България (създадени по ФМ на ЕИП и НПВУ) и в Европа; целевите групи и заинтересованите страни по инвестицията; институции, организации, представители на бизнеса и др.;
  • Познава и спазва етичните норми за работа и професионалната етика на екипа.
  1. Минимални изисквания за заемане на длъжността:
  • Образование: средно;
  • Опит: минимум 1 (една) година работа с ученици/младежи (вкл. от уязвими групи, в. т.ч. роми);
  • Компютърна грамотност: работа с Word, Excel, PowerPoint, работа с електронна поща, социални мрежи и интернет.
  1. Специфични изисквания за заемане на длъжността:
  • Опит в изпълнение на програми и/или проекти в сферата на младежките политики;
  • Опит в иницииране и/или организиране на младежки събития, инициативи, доброволчески акции, срещи, прояви и др.;
  • Добри комуникативни и организаторски умения; умения за работа в екип; умения за презентиране, умения за подготовка и изпълнение на дейности насочени към млади хора.

 

Работна заплата:

  • Максимален размер на брутната работна заплата, определена за длъжност:
  • „Младежки работник“ и „Образователен медиатор“ – до 3 100 лв.

Място и условия за изпълнение на всички длъжности:

  • Длъжностите се обявяват в изпълнение на Договор № BG-RRP-1.018-0001-С01 и се изпълняват в Национален фокусен център с адрес: гр. София, бул. Г. М. Димитров № 50, ет. 2, както и на територията на страната;
  • С класираните кандидати се сключва срочен трудов договор за периода на изпълнение на Договор № BG-RRP-1.018-0001-С01, със срок на изпитване 3 месеца и с продължителност до 31.05.2026 г., на пълно работно време – 8 часа, при ненормиран работен ден.

Начин на провеждане на подбора:

  • Оценка по документи – проверка на съответствието на представените документи с обявените изисквания за заемане на длъжността.
  • Интервю.

До участие в подбора не се допускат лица, които не са представили всички необходими документи или представените документи не удостоверяват изпълнението на изискванията за заемане на длъжността.

Кандидати, подали документи след изтичане на срока, няма да бъдат допуснати до участие.

 

Необходими документи за кандидатстване:

  • Приложение 1 Заявление за кандидатстване (по образец);
  • Приложение 2 Автобиография (по образец);
  • Приложение 3 Декларация-лични данни (по образец);
  • Копия от документи за придобита образователно-квалификационна степен (диплома), допълнителна квалификация. (Ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага);
  • Копия от документите, удостоверяващи продължителността на изискуемия опит;
  • Други документи, които са свързани с изискванията за заемане на длъжността;
  • Други документи по преценка на кандидата.

 

Образците на заявлението, автобиографията и декларацията са публикувани на интернет страницата на ЦОИДУЕМ, секция „Новини“.

 

Място и срок за подаване на документи:

Подаването на заявление и приложените към него документи се извършва по един от следните начини:

  • лично от всеки кандидат или чрез пълномощник на адрес: гр. София, бул. „Г. М. Димитров“ № 52 А, ет. 1, стая 109, всеки делничен ден от 09:00 часа до 17.30 часа, в срок до 7 дни от датата на публикуване на обявата, но не по-късно от 17:30 часа на 18.03.2025 г. (вторник) включително;
  • по електронен път, на електронната поща на ЦОИДУЕМ: coiduem@mon.bg, в срок до 7 дни от датата на публикуване на обявата, но не по-късно от 17:30 часа на 18.03.2025 г. (вторник) включително. Изискуемите документи се прилагат като сканирани копия.

 

ВАЖНО! При подаване на заявление за участие в подбор за повече от една длъжност, кандидатите следва да представят отделен пакет документи (заявления за участие, заедно с необходимите документи за кандидатстване) за всяка отделна длъжност.

Длъжностна характеристика за съответните длъжности се предоставя на кандидатите при подаване на документите.

 

Общодостъпно място, където ще се обявяват списъците или другите съобщения във връзка с провеждането на подбора:

Всички съобщения във връзка с подбора ще се обявят на информационното табло на ЦОИДУЕМ и на интернет страницата на Центъра: coiduem.mon.bg

 

Лице за контакт:

Инна Иванова – главен експерт в ЦОИДУЕМ; тел. номер – 0879814170; електронна поща – coiduem@mon.bg

 

Списък с допуснатите и недопуснатите до интервю кандидати,  както и датата, часът и мястото на провеждане на интервюто ще се обявят на официалния сайт на ЦОИДУЕМ coiduem.mon.bg, в срок до 3 работни дни след изтичане на крайния срок за подаване на документите.

Личните данни се обработват за целите на процедурата по подбор на персонал от ЦОИДУЕМ и при спазване на изискванията на Закона за защита на личните данни.