Във връзка с Договор № BG-RRP-1.018-0001-С01, Инвестиция „Създаване на Национален фокусен център“, финансирана по Национален план за възстановяване и устойчивост, Стълб 1 „Иновативна България”, Компонент 1 „Образование и умения”, Инвестиция 4: „Младежки центрове”, Процедура BG-RRP-1.018 „Създаване на Национален фокусен център“ и Заповед № ОД-002/10.02.2025 г. на директора на Центъра за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства
ЦЕНТЪР ЗА ОБРАЗОВАТЕЛНА ИНТЕГРАЦИЯ НА ДЕЦАТА И УЧЕНИЦИТЕ ОТ ЕТНИЧЕСКИТЕ МАЛЦИНСТВА ОБЯВЯВА
Подбор на екип на Националния фокусен център за следните длъжности:
- Мениджър екип-Ръководител на екип на Национален фокусен център – с код по НКПД 3341 3003 – 1 работно място;
- Младежки работник – с код по НКПД 3412 3017 – 3 работни места;
- Образователен медиатор – с код по НКПД 5312 3004 – 2 работни места;
- Психолог – с код по НКПД 2634 6001 – 1 работно място;
- Социален работник – с код по НКПД 2635 6003 – 1 работно място;
- Уебмастер – с код по НКПД 3514 3003 – 1 работно място.
I. Мениджър екип – Ръководител на екип на Национален фокусен център – 1 работно място
- Кратко описание на длъжността:
Ръководи екипа на Националния фокусен център (НФЦ) в подготовката, организирането, провеждането и изпълнението на дейностите, и отчитането на резултатите.
- Основни задължения и отговорности на длъжността:
- Ръководи екипа на Национален фокусен център (НФЦ) (младежки работници, образователни медиатори, психолог, социален работник и уебмастер) при изпълнение на дейностите – организиране и провеждане на обучения и обучителни визити, мобилни практики, фестивали, конференции, уъркшопи; социално – педагогически тренинги, екологични и социални инициативи, кампании, регионални срещи и др.
- Съставя, координира и контролира изпълнението на работните графици на екипа на НФЦ;
- Участва в подготовката, организирането, провеждането и изпълнението на дейностите, и отчитането на резултатите;
- Идентифицира целевите групи и заинтересованите страни, свързани с предвидените за изпълнение по инвестицията дейности и участва в изготвянето, организирането, поддържането и съхранението на документацията, кореспонденцията и актуална база данни за тях;
- Подготвя справки, доклади и др. информация, които представя на Ръководителя по изпълнение на инвестицията;
- В изпълнение на предвидените по инвестицията дейности води комуникация с: младежките центрове в България (създадени по ФМ на ЕИП и НПВУ) и в Европа; целевите групи и заинтересованите страни по инвестицията; институции, организации и др.;
- Познава и спазва етичните норми за работа и професионалната етика на екипа.
- Минимални изисквания за заемане на длъжността:
- Образование: висше;
- Образователно-квалификационна степен: Магистър;
- Област на висшето образование: всички области на висшето образование;
- Опит: минимум 3 (три) години в управление и/или изпълнение на програми и/или проекти в сферата на младежките политики;
- Владеене на английски език: минимум В1 писмено и говоримо;
- Компютърна грамотност: работа с Word, Excel, PowerPoint, работа с електронна поща, социални мрежи и интернет.
- Специфични изисквания за заемане на длъжността:
- Опит в създаване и/или управление на младежки пространства/центрове;
- Опит във взаимодействие с институции в системата на образованието;
- Опит в иницииране и/или организиране на младежки събития, инициативи, доброволчески акции, срещи, прояви и др.;
- Публикации по теми, свързани с младежка политика, младежка работа, младежки пространства и др.;
- Опит в работа с ученици/младежи на възраст от 13 до 29 години (вкл. от уязвими групи, в. т.ч. роми);
- Опит от участие в работни групи, консултативни съвети и др. механизми за вземане на решения по въпроси на младежките политики на национално и/или областно и/или общинско ниво;
- Добри комуникативни и организаторски умения; умения за работа в екип; умения за презентиране, умения за подготовка и изпълнение на дейности насочени към млади хора.
II. Младежки работник – 3 работни места
- Кратко описание на длъжността:
Младежкият работник активно работи с и при младите хора с цел: улесняване и подкрепа за личностното, социалното и образователното развитие; активиране и овластяване. Привлича младежи за включване в дейностите, обученията, инициативите и др. събития, организирани в изпълнение на инвестицията. Участва в подготовката, организирането, провеждането и изпълнението на дейностите, и отчитането на резултатите.
- Основни задължения и отговорности на длъжността:
- Привлича ученици/младежи на възраст от 13 до 29 години (вкл. от уязвими групи, в. т.ч. роми) за включване в дейностите, организирани в изпълнение на инвестицията – организиране и провеждане на обучения и обучителни визити, мобилни практики, фестивали, конференции, уъркшопи, социално – педагогически тренинги, екологични и социални инициативи, кампании, регионални срещи и др. и участва в подготовката, изпълнението и отчитането им;
- Идентифицира целевите групи и заинтересованите страни, свързани с предвидените за изпълнение по инвестицията дейности и участва в изготвянето, организирането, поддържането и съхранението на документацията, кореспонденцията и актуална база данни за тях;
- Подготвя справки, доклади и др. информация, които представя на ръководителя на екипа на НФЦ;
- В изпълнение на предвидените по инвестицията дейности води комуникация с: младежките центрове в България (създадени по ФМ на ЕИП и НПВУ) и в Европа; целевите групи и заинтересованите страни по инвестицията; институции, организации, представители на бизнеса и др.;
- Познава и спазва етичните норми за работа и професионалната етика на екипа.
- Минимални изисквания за заемане на длъжността:
- Образование: висше;
- Образователно-квалификационна степен: Бакалавър;
- Област на висшето образование: всички области на висшето образование;
- Опит: минимум 1 (една) година в управление и/или изпълнение на програми и/или проекти в сферата на младежките политики;
- Владеене на английски език: минимум В1 писмено и говоримо;
- Компютърна грамотност: работа с Word, Excel, PowerPoint, работа с електронна поща, социални мрежи и интернет.
- Специфични изисквания за заемане на длъжността:
- Опит във взаимодействие с институции в системата на образованието;
- Опит в иницииране и/или организиране на младежки събития, инициативи, доброволчески акции, срещи, прояви и др.;
- Опит в работа с ученици/младежи на възраст от 13 до 29 години (вкл. от уязвими групи, в. т.ч. роми).
- Добри комуникативни и организаторски умения; умения за работа в екип; умения за презентиране, умения за подготовка и изпълнение на дейности насочени към млади хора.
III. Образователен медиатор – 2 работни места
- Кратко описание на длъжността:
Образователният медиатор подпомага взаимодействието между учениците/младежите, семействата, местните общности и образователните институции. Той съдейства за обхващането и качественото включване на учениците/младежите на възраст от 13 до 29 години (вкл. от уязвими групи, в. т.ч. роми) в неформални младежки дейности. Участва в подготовката, организирането, провеждането и изпълнението на дейностите, и отчитането на резултатите.
- Основни задължения и отговорности на длъжността:
- Привлича ученици/младежи на възраст от 13 до 29 години (вкл. от уязвими групи, в. т.ч. роми) за включване в дейностите, организирани в изпълнение на инвестицията – организиране и провеждане на обучения и обучителни визити, мобилни практики, фестивали, конференции, уъркшопи, социално – педагогически тренинги, екологични и социални инициативи, кампании, регионални срещи и др. и участва в подготовката, изпълнението и отчитането им;
- Идентифицира целевите групи и заинтересованите страни, свързани с предвидените за изпълнение по инвестицията дейности и участва в изготвянето, организирането, поддържането и съхранението на документацията, кореспонденцията и актуална база данни за тях;
- Подготвя справки, доклади и др. информация, които представя на ръководителя на екипа на НФЦ;
- В изпълнение на предвидените по инвестицията дейности води комуникация с: младежките центрове в България (създадени по ФМ на ЕИП и НПВУ) и в Европа; целевите групи и заинтересованите страни по инвестицията; институции, организации, представители на бизнеса и др.;
- Познава и спазва етичните норми за работа и професионалната етика на екипа.
- Минимални изисквания за заемане на длъжността:
- Образование: средно;
- Опит: минимум 1 (една) година работа с ученици/младежи (вкл. от уязвими групи, в. т.ч. роми);
- Компютърна грамотност: работа с Word, Excel, PowerPoint, работа с електронна поща, социални мрежи и интернет.
- Специфични изисквания за заемане на длъжността:
- Опит в изпълнение на програми и/или проекти в сферата на младежките политики;
- Опит в иницииране и/или организиране на младежки събития, инициативи, доброволчески акции, срещи, прояви и др.;
- Добри комуникативни и организаторски умения; умения за работа в екип; умения за презентиране, умения за подготовка и изпълнение на дейности насочени към млади хора.
IV. Психолог – 1 работно място
- Кратко описание на длъжността:
Проучва, анализира и консултира индивидуалните нагласи и потребности на ученици/младежи на възраст от 13 до 29 години (вкл. от уязвими групи, в. т.ч. роми) и насочва за включване в дейностите, обученията, инициативите и др. събития, организирани по изпълнение на инвестицията. Подпомага в училищното и професионалното ориентиране и насочване на учениците/младежите. Участва в подготовката, организирането, провеждането и изпълнението на дейностите, и отчитането на резултатите.
- Основни задължения и отговорности на длъжността:
- Участва в проучването, анализа и консултирането на индивидуалните нагласи и потребности на ученици/младежи на възраст от 13 до 29 години (вкл. от уязвими групи, в. т.ч. роми) и ги привлича за включване в дейностите, организирани в изпълнение на инвестицията – организиране и провеждане на обучения и обучителни визити, мобилни практики, фестивали, конференции, уъркшопи, социално – педагогически тренинги, екологични и социални инициативи, кампании, регионални срещи и др.;
- Участва в подготовката, организирането, провеждането и изпълнението на дейностите, и отчитането на резултатите;
- Подпомага ученици/младежи в тяхното професионално ориентиране и развитие като част от дейностите по изпълнение на инвестицията;
- Като част от екипа на НФЦ консултира колегите си по възникнали проблеми, произтичащи от взаимоотношенията им с учениците/младежите;
- Изпълнява работни графици, методически указания и инструкции, съставени от ръководителя на екипа на НФЦ;
- Идентифицира целевите групи и заинтересованите страни, свързани с предвидените за изпълнение по инвестицията дейности и участва в изготвянето, организирането, поддържането и съхранението на документацията, кореспонденцията и актуална база данни за тях;
- Подготвя справки, доклади и др. информация, които представя на ръководителя на екипа на НФЦ;
- В изпълнение на предвидените по инвестицията дейности води комуникация с: младежките центрове в България (създадени по ФМ на ЕИП и НПВУ) и в Европа; целевите групи и заинтересованите страни по инвестицията; институции, организации, представители на бизнеса и др.;
- Познава и спазва етичните норми за работа и професионалната етика на екипа.
- Минимални изисквания за заемане на длъжността:
- Образование: висше;
- Образователно-квалификационна степен: Бакалавър;
- Област на висшето образование: Социални, стопански и правни науки, Професионално направление „Психология“ или всички области на висшето образование, Професионална квалификация „Психолог“;
- Опит: минимум 1 (една) година работа с ученици/младежи (вкл. от уязвими групи, в. т.ч. роми);
- Владеене на английски език: минимум В1 писмено и говоримо;
- Компютърна грамотност: работа с Word, Excel, PowerPoint, работа с електронна поща, социални мрежи и интернет.
- Специфични изисквания за заемане на длъжността:
- Опит във взаимодействие с институции в системата на образованието;
- Опит в изпълнение на програми и/или проекти в сферата на младежките политики;
- Опит в иницииране и/или организиране на младежки събития, инициативи, доброволчески акции, срещи, прояви и др.;
- Добри комуникативни и организаторски умения; умения за работа в екип; умения за презентиране, умения за подготовка и изпълнение на дейности насочени към млади хора.
V. Социален работник – 1 работно място
- Кратко описание на длъжността:
Проучва и анализира индивидуалните потребности на ученици/младежи на възраст от 13 до 29 години (вкл. от уязвими групи, в. т.ч. роми) и насочва към включване в подходящите за тях дейности по инвестицията-обучения, фестивали, дейности от Тематичния календар и др. Подкрепя и окуражава социалното развитие и индивидуалната реализация на младите хора. Стимулира участието на младежите в общността, в различни доброволчески инициативи, сътрудничество с публични институции и неправителствени организации. Участва в подготовката, организирането, провеждането и изпълнението на дейностите, и отчитането на резултатите.
- Основни задължения и отговорности на длъжността:
- Участва в проучването и анализирането на индивидуалните потребности на ученици/младежи на възраст от 13 до 29 години (вкл. от уязвими групи, в. т.ч. роми) за включване в дейностите, организирани в изпълнение на инвестицията – организиране и провеждане на обучения и обучителни визити, мобилни практики, фестивали, конференции, уъркшопи, социално – педагогически тренинги, екологични и социални инициативи, кампании, регионални срещи и др. и участва в подготовката, изпълнението и отчитането им;
- Подкрепя и окуражава социалното развитие и индивидуалната реализация на младите хора и подпомага пълноценното и равнопоставеното им участие в гражданския, политическия и икономическия живот.
- Идентифицира целевите групи и заинтересованите страни, свързани с предвидените за изпълнение по инвестицията дейности и участва в изготвянето, организирането, поддържането и съхранението на документацията, кореспонденцията и актуална база данни за тях;
- Подготвя справки, доклади и др. информация, които представя на ръководителя на екипа на НФЦ;
- В изпълнение на предвидените по инвестицията дейности води комуникация с: младежките центрове в България (създадени по ФМ на ЕИП и НПВУ) и в Европа; целевите групи и заинтересованите страни по проекта; институции, организации, представители на бизнеса и др.;
- Познава и спазва етичните норми за работа и професионалната етика на екипа.
- Минимални изисквания за заемане на длъжността:
- Образование: висше;
- Образователно-квалификационна степен: бакалавър;
- Област на висшето образование: Социални, стопански и правни науки, Професионално направление „Социални дейности“ или всички области на висшето образование, Професионална квалификация „социален работник“;
- Опит: минимум 1 (една) година работа с ученици/младежи (вкл. от уязвими групи, в. т.ч. роми);
- Компютърна грамотност: работа с Word, Excel, PowerPoint, работа с електронна поща, социални мрежи и интернет.
- Специфични изисквания за заемане на длъжността:
- Опит във взаимодействие с институции в системата на образованието;
- Опит в изпълнение на програми и/или проекти в сферата на младежките политики;
- Опит в иницииране и/или организиране на младежки събития, инициативи, доброволчески акции, срещи, прояви и др.;
- Добри комуникативни и организаторски умения; умения за работа в екип; умения за презентиране, умения за подготовка и изпълнение на дейности насочени към млади хора.
VI. Уебмастер – 1 работно място
- Кратко описание на длъжността:
Инсталира, наблюдава и подпомага сигурността и използваемостта на интернет и интранет сайтове или хардуер или софтуер за мрежови сървъри. Разработва и поддържа документи, политики и указания, записва оперативни процедури и системни включвания; Разработва, координира, внедрява и наблюдава мерки за сигурност. Анализира и изготвя препоръки за подобряване на ефективността, включително надграждане и придобиване на нови системи. Участие в подготовката, организирането, провеждането и изпълнението на дейностите, и отчитането на резултатите.
- Основни задължения и отговорности на длъжността:
- Инсталира, наблюдава и подпомага сигурността и използваемостта на интернет и интранет сайтове или хардуер или софтуер за мрежови сървъри в Национален фокусен център (НФЦ), в изпълнение на дейностите по инвестицията;
- Разработва и поддържа документи, политики и указания, записва оперативни процедури и системни включвания в Национален фокусен център (НФЦ), в изпълнение на дейностите по инвестицията;
- Разработва, координира, внедрява и наблюдава мерки за сигурност;
- Анализира и изготвя препоръки за подобряване на ефективността, включително надграждане и придобиване на нови системи;
- Предоставя инструкции на екипа на НФЦ;
- Привлича ученици/младежи (вкл. от уязвими групи, в. т.ч. роми) за включване в дейностите, организирани в изпълнение на инвестицията – организиране и провеждане на обучения и обучителни визити, мобилни практики, фестивали, конференции, уъркшопи, социално – педагогически тренинги, екологични и социални инициативи, кампании, регионални срещи и др. и участва в подготовката, изпълнението и отчитането им;
- Идентифицира целевите групи и заинтересованите страни, свързани с предвидените за изпълнение по инвестицията дейности и участва в изготвянето, организирането, поддържането и съхранението на документацията, кореспонденцията и актуална база данни за тях;
- Подготвя справки, доклади и др. информация, които представя на ръководителя на екипа на НФЦ;
- В изпълнение на предвидените по инвестицията дейности води комуникация с: младежките центрове в България (създадени по ФМ на ЕИП и НПВУ) и в Европа; институции в системата на училищното образование; целевите групи и заинтересованите страни по проекта; институции, организации и др.;
- Познава и спазва етичните норми за работа и професионалната етика на екипа.
- Минимални изисквания за заемане на длъжността:
- Образование: средно;
- Опит: минимум 1 година;
- Владеене на английски език: минимум В1 писмено и говоримо;
- Компютърна грамотност: работа с Word, Excel, PowerPoint, работа с електронна поща, социални мрежи, интернет и др.
- Специфични изисквания за заемане на длъжността:
- Познания в HTML, CSS, JavaScript, както и опит с CMS платформи като WordPress, Joomla или Drupal;
- Добри комуникативни и организаторски умения; умения за работа в екип; умения за презентиране, умения за подготовка и изпълнение на дейности насочени към млади хора.
VII. Работна заплата:
- Максимален размер на брутната работна заплата, определена за длъжност:
- „Мениджър екип-Ръководител на екип на Национален фокусен център“ – до 3 700 лв.;
- „Младежки работник“, „Образователен медиатор“, „Социален работник“, „Психолог“, „Уебмастер“ – до 3 100 лв.
VIII. Място и условия за изпълнение на всички длъжности:
- Длъжностите се обявяват в изпълнение на Договор № BG-RRP-1.018-0001-С01 и се изпълняват в Национален фокусен център с адрес: гр. София, бул. Г. М. Димитров № 50, ет. 2, както и на територията на страната;
- С класираните кандидати се сключва срочен трудов договор за периода на изпълнение на Договор № BG-RRP-1.018-0001-С01, със срок на изпитване 3 месеца и с продължителност до 31.05.2026 г., на пълно работно време – 8 часа, при ненормиран работен ден.
IX. Начин на провеждане на подбора:
- Оценка по документи – проверка на съответствието на представените документи с обявените изисквания за заемане на длъжността.
- Интервю.
До участие в подбора не се допускат лица, които не са представили всички необходими документи или представените документи не удостоверяват изпълнението на изискванията за заемане на длъжността.
Кандидати, подали документи след изтичане на срока, няма да бъдат допуснати до участие.
X. Необходими документи за кандидатстване:
- Приложение 1 Заявление за кандидатстване (по образец);
- Приложение 2 Автобиография (по образец);
- Приложение 3 Декларация-лични данни (по образец);
- Копия от документи за придобита образователно-квалификационна степен (диплома), допълнителна квалификация. (Ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага);
- Копия от документите, удостоверяващи продължителността на изискуемия опит;
- Други документи, които са свързани с изискванията за заемане на длъжността;
- Други документи по преценка на кандидата.
Образците на заявлението, автобиографията и декларацията са публикувани на интернет страницата на ЦОИДУЕМ, секция „Новини“.
XI. Място и срок за подаване на документи:
Подаването на заявление и приложените към него документи се извършва по един от следните начини:
- лично от всеки кандидат или чрез пълномощник на адрес: гр. София, бул. „Г. М. Димитров“ № 52 А, ет. 1, стая 109, всеки делничен ден от 09:00 часа до 17.30 часа, в срок до 14 дни от датата на публикуване на обявата, но не по-късно от 17:30 часа на 24.02.2025 г. (понеделник) включително;
- по електронен път, на електронната поща на ЦОИДУЕМ: coiduem@mon.bg, в срок до 14 дни от датата на публикуване на обявата, но не по-късно от 17:30 часа на 24.02.2025 г. (понеделник) включително. Изискуемите документи се прилагат като сканирани копия.
ВАЖНО! При подаване на заявление за участие в подбор за повече от една длъжност, кандидатите следва да представят отделен пакет документи (заявления за участие, заедно с необходимите документи за кандидатстване) за всяка отделна длъжност.
Длъжностна характеристика за съответните длъжности се предоставя на кандидатите при подаване на документите.
XII. Общодостъпно място, където ще се обявяват списъците или другите съобщения във връзка с провеждането на подбора:
Всички съобщения във връзка с подбора ще се обявят на информационното табло на ЦОИДУЕМ и на интернет страницата на Центъра: coiduem.mon.bg
Лице за контакт:
Инна Иванова – главен експерт в ЦОИДУЕМ; тел. номер – 0879814170; електронна поща – coiduem@mon.bg
Списък с допуснатите и недопуснатите до интервю кандидати, както и датата, часът и мястото на провеждане на интервюто ще се обявят на официалния сайт на ЦОИДУЕМ coiduem.mon.bg, в срок до 3 работни дни след изтичане на крайния срок за подаване на документите.
Личните данни се обработват за целите на процедурата по подбор на персонал от ЦОИДУЕМ и при спазване на изискванията на Закона за защита на личните данни.